Thursday 22 November 2012

SUSU ANMUM MATERNA


Kenapa kena minum susu Anmum Materna?

1.  Kerana ada 100% keperluan folate harian. Research menunjukkan bahawa 4 daripada 5 wanita asia tidak mempunya folate yang mencukupi. Folate ini sangat penting kepada perkembangan tulang belakang baby.

2. Provide Ganglioside dan DHA untuk perkembangan otak baby sebelum dilahirkan. Maknanya masa dalam perut lagi lah. Seperti yang saya ckp tadi sel-sel otak mula terbentuk seawal 27 hari. Maknanya usia kandungan belum sampai sebulan pun lagi. Adelah sangat penting bagi ibu mengandung untuk mengambil makanan yang mengandungi DHA dan gangliosides untuk membantu sel-sel otak berhubung.

3. Provide iron dan kalsium yang tinggi bagi support kesihatan ibu dari segi membantu membina tulang yang kuat dan pembentukan tisu, plasenta dan sel-sel darah merah.

Anmum Materna ni jugak memprovide 100% folate yang diperlukan setiap hari hanya dengan minum 2 gelas susu sehari. Anmum Materna juga satu-satunya brand yang dah di test secara clinical nya.


So kalau korang plan nak mengandung. Sila la beli anmum materna okeh. Persediaan awal gitu kan. Tahukah korang yang brain cells baby dah start berkembang seawal umur dia 27 hari dalam perut dan folic acid adelah sangat penting bagi pembentukan tulang belakang. Jadi memang kena minum susu seawal korang dah plan nak mengandung. Maka saya juga (sangat perlu) kena beli susu Anmum Materna sekarang. :p


Banyak lagi kebaikannya kalau minum susu sebenarnya. Selain daripada ibu dan anak memperoleh nutrient yang diperlukan, susu anmum ni juga provide Gangliosides dan DHA untuk perkembangan baby sejak dari dalam perut lagi.








No comments:

Post a Comment